Přitáhněte nové zákazníky přes obsahový marketing

Dejte jim své zkušenosti. A oni vám budou naslouchat.

Chcete

  • Vyzkoušet nové cesty získávání potenciálních zákazníků?
  • Využít přitom jedinečné zkušenosti, které máte Vy/Vaši pracovníci?
  • Vytvořit informace dobře šiřitelné v nových médiích?

S čím pomůžeme

  • Budeme s Vámi sdílet vše, co jsme se naučili o tzv. obsahovém marketingu tj. vytváření informací, které jsou užitečné pro Vaše zákazníky a přitom nejde o nabídku Vašich produktů či služeb.
  • Připravíme spolu s Vámi strategii pro uplatnění obsahového marketingu.
  • Pomůžeme Vám strategii zrealizovat ve Vašem prostředí.

Více

Princip

Obsahový marketing lze stručně popsat takto:

  1. Připravte užitečné informace pro potenciální zákazníky v určitém oboru. Užitečný obsah typicky obsah je: "Co si ujasnit před tím, než něco koupím? Jak to dobře vybrat? Jak s koupeným zacházet, aby z toho byl největší užitek? Kdy se toho zbavit?" Užitečný obsah není: produktové infomace, PR zprávy o firmě a podobně.
  2. Tyto informace šiřte zdarma různými způsoby, které jsou dnes k dispozici. Základem je typicky malý web zaměřený na daný obor či specifickou potřebu. Dalšími formami mohou být články, prezentace, videa a podobně, které lze dnes s nízkými náklady připravit a zveřejnit na odpovídajících serverech. Ty jsou pak upoutávkami na příslušný web. Připravený obsah se také šíří sociálními sítěmi a stejně tak lze propagovat běžnou inzercí.
  3. Jako protihodnotu poskytnutých užitečných informací požádejte čtenáře o kontakt na sebe a možnost ho oslovit/vovat ho. 

Žádná raketová věda. Pouze respektování toho, na co jsou dnes lidé zvyklí, tj.:

  • získávat užitečné informace "ne za peníze" a 
  • naopak poskytovat o sobě informace vcelku bez zábran za nějakou nepeněžní protihodnotu.

Příklad

Příkladem může být třeba web www.autaprofirmy.cz , který jsme vytvořili ve spolupráci s firmou Fleet Partners. Obsahuje informace o tom, jak dobře vybrat, nakoupit, provozovat a prodat firemní auta. Jednotlivá témata jsou pak doplněna nabídkami relevantních produktů. V tomto případě jde o nabídky různých dodavatelů z oboru. Stejně tak by mohlo jít o různé produkty téže firmy.

Varování

  • Obsahový marketing bolí - Vytvořit skutečně užitečné neproduktové informace pro zákazníky může vytvořit někdo kdo a) zná skutečně dobře svůj obor (při vší úctě k PR agenturám) b) je zároveň schopen se odprostit od pohledu "výrobce produktu" a dívat se na věci striktně pohledem uživatele produktu. Úplně outsourcovat takovou činnost dost dobře nejde, najmout lze někoho, kdo s tím vám/vašim lidem pomůže".
  • Obsahový marketing je běh na dlouhou trať - Není to řešení typu "Teď do toho rychle nalijeme hodně peněz a pak z toho budeme roky žít". Zákazníky přitahuje postupně, také se učíte všechna jeho zákoutí postupně. Rychle vyvíjející se technologie vám přitom mění půdu pod nohama.

Pokud jsme Vás tímto neodradili, těšíme se na Vás.

Kontakt

Roman Řípa
BizEasier Project Leader
Blue Strategy, s.r.o.
Hlubočepská 701/38c
CZ - 152 00 Praha 5

Ozveme se vám

Napište prosím číslo dva: